Artproject 'Regina Mundi' Secondary school Genk


Peter Downsbrough

Artproject 'Regina Mundi' Secondary school Genk 3D render (enlarged view in image gallery)
  • Artproject 'Regina Mundi' Secondary school Genk 3D render
  • Artproject 'Regina Mundi' Secondary school Genk 3D render
  • Artproject 'Regina Mundi' Secondary school Genk 3D render
  • Artproject 'Regina Mundi' Secondary school Genk 3D render
  • Artproject 'Regina Mundi' Secondary school Genk Words and lines to open the mind for a dialogue with architecture
  • Artproject 'Regina Mundi' Secondary school Genk Words to open the mind for a dialogue
  •  
  •  
  •  
  • Status:

    Design

  • Education type:

    Free Subsidised Education

  • Education level:

    Technical Secondary Education
    Arts Secondary Education

  • Address:

    Collegelaan 9 / Grotestraat 27, 3600 Genk

  • Client:

    The Flemish Government Architect's Team

  • Keywords:

    Art Commission

  • Related project:

    KASOG Genk


Het werk van Peter Downsbrough houdt altijd een reflectie in over het belang van de ingenomen positie: die van de sculptuur binnen haar context, die van de toeschouwer tegenover het werk, die van de kunstenaar tegenover de omringende wereld. Binnen deze complexe structuren speelt de positie van elk element een beslissende rol. Dit geldt zowel in de taal als in de architectuur.

De lijnen en woorden die worden gebruikt om de architectuur, de passage, te markeren of te onderlijnen, openen een dialoog. Soms worden de woorden overlangs doorgesneden en bieden zo een opening op de omgeving, een uitnodiging tot interpretatie. Voorzetsels of voegwoorden articuleren verhoudingen waarbij iedereen vrij blijft om de termen ervan te bepalen. We worden uitgenodigd om anders te kijken, om de plaats, de context, het werk op een andere manier te lezen.